Anna

Anna är mitt namn och jag är den yngsta av oss systrar. I 19 år har jag bott i en liten, liten by i Värmland och här har jag spenderat mina dagar med att koka ägg, spela bowling, fika och drömt om att få komma härifrån och om att skaffa en katt. På onsdag blir jag fri. Studenten. Efter 9 år i grundskolan och 3 år på Hotell och restaurang, så blir jag fri.
Helst av allt äter jag äggmackor, hallonsylt, hallonyoghurt, fetaost, bullar och till det så dricker jag mängder av kaffe utan någon jävla mjölk. Det är för mesar, tycker jag.

I sommar ska jag ta över min systers pojkväns plats i deras lägenhet i Göteborg. Där ska jag mysa med deras katt Molly (och möjligtsvis kidnappa henne i höst), lära mig att baka, strosa runt i staden, skrämma fiskmåsar, dansa, cykla runt och tappa bort mig på gator jag aldrig tidigare varit på, spana efter Håkan Hellström och klottra denna bloggadress på toaletter, väggar och på lappar som jag sedan smyger ned i människors väskor och fickor. Klarar jag inte av att jobba som stekare får jag slå mig ned bland de hemlösa vid Brunnsparken och spela munspel eller jonglera med ägg kanske, för att tjäna ihop lite slantar för att överleva i staden med spårvagnar, fiskmåsar, liseberg och poseidon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0